Projenin Kısa Tanıtımı
Mavi, “Mavi&Friends” kapsamında, Mavi’yle gönül bağı bulunan ünlüleri mağazalarında oluşturduğu özel köşelerde müşterileriyle buluşturduğu projenin ilk adımını “Ece Sükan Vintage” ile attı. “Ece Sükan Vintage” ürünleri, Mavi dostları, modacılar ve basının katılımıyla 6 Mayıs 2009 Çarşamba akşamı gerçekleştirilen açılış gecesinde ilk kez görücüye çıktı. 6 Mayıs tarihinden itibaren Akmerkez, İstinye Park, Beyoğlu, Tünel ve Palladium Mavi Jeans mağazalarında yer alan koleksiyon, Mavi müşterinin ilgisini ve beğenisini topladı.
Tarih
Mavi Jeans, “Mavi&Friends” projesi kapsamında, “Ece Sükan Vintage ♥ MAVİ” açılışını, 6 Mayıs 2009 Çarşamba akşamı Beyoğlu Tünel mağazasında gerçekleştirdiği partide yaptı. Ürünler halen İstinyePark Mavi Jeans mağazasında satışa sunuluyor.
Amaç
Mavi proje kapsamında, müşterilerini markayla gönül bağı bulunan ünlülerle, tasarımcılarla, kendine özgü tarzıyla tanınan isimlerle bir araya getirmeyi amaçladı. Mavi sofistike tasarım ürünlerini ortaya koyma özelliğini pekiştirip, modanın belirleyicileri arasındaki yerine dikkat çekmeyi ve gençlere tasarım ürünleriyle buluşma imkanı sunmayı amaç edindi. Projenin ilki olan Ece Sükan Vintage’da ise vintage’ın ne olduğunu bilmeyenlere, aslında bir yaşam tarzı ve moda yaklaşımı olarak benimsenen vintage kültürü tanıtılmış, sokağa taşınmış oldu.
Mesaj
- Mavi yaratıcıdır, yenilikçidir, tasarıma yatırım yapar.
Hedef Kitle
Moda editörleri, gençler, cemiyet hayatının önde gelen isimleri, modacılar
Yöntem, Kullanılan Araçlar
Mavi Jeans, “Mavi&Friends” projesiyle, markasıyla gönül bağı bulunan ünlüleri, mağazalarında oluşturduğu özel köşelerde müşterileriyle buluşturma kararını aldıktan sonra, kendine özgü tarzıyla fark yaratan Ece Sükan’la projeye ilk imzasını attı.
Ece Sükan, genç, dinamik ve Mavi’nin özgür ruhuna uygun vintage ürünleriyle birlikte Mavi’nin ürünlerini, vintage ruhuna adapte ederek yeniden yorumladı. Mavi ekibiyle beraber seçilen ürünler sınırlı sayıda üretildi. Her mağazaya her üründen bir ya da iki adet konularak, vintage’ın “özgün olma” ruhu bir kez daha vurgulandı.
6 Mayıs Çarşamba 2009 akşamı, modacılar, tasarımcılar ve basının davetli olduğu kalabalık bir gruba, parti formatında bir açılış daveti verildi. Tünel mağazasının içi vintage konseptine uygun şekilde dekore edildi, ışıklandırıldı. Müzikler ve mağaza içindeki ikramlar, konsepte uygun olarak seçildi. Ece Sükan’ın “styling” yaptığı mankenlerin üzerindeki ürünler geceye katılanların büyük beğenisini topladı.
Sonuç ve Değerlendirme
Projeyle, Mavi’nin felsefesi, stili ve detayıyla örtüşen, ilgi çeken bir koleksiyon ortaya çıktı. Açılış gecesinden başlayarak, ürünler ve proje hem basının hem de modacıların büyük ilgisini ve beğenisini topladı. Proje ve açılış gecesi etkinliği, basında geniş bir biçimde yer buldu. Vintage kültürü ve özgün ruhu Mavi’yle beraber sokağa taşınarak, gençlere ulaştı. Böylece Mavi, yenilikçi ruhunu, tasarım odaklı yaklaşımını ve bu alanda yaptığı yatırımları bir kez daha vurgulamış oldu.